Τελικά το πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ θα επιστρέψει στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Σαμοθράκη;

Η απάντηση στο ερώτημα είναι «Ναι» και έρχεται διά στόματος Φώτη Μανούση, ήτοι του εκπροσώπου της εταιρίας SAOS Ferries που είναι και η μοναδική που εκτελεί δρομολόγια από την Αλεξανδρούπολη προς τη Σαμοθράκη και τούμπαλιν.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης αποτελεί σε σχεδόν μόνιμη βάση μείζον θέμα για το νησί του Έβρου και πολύ συχνά αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης όπως άλλωστε συνέβη και κατά τη διάρκεια των εκλογών που μόλις τελείωσαν και ανέδειξαν ως νικητή τον συνδυασμό του Νίκου Γαλατούμου, εις βάρος του υφιστάμενου δημάρχου Θανάση Βίτσα.

Πέρα από όλα αυτά όμως, υπάρχει ένα σοβαρό αντικειμενικό πρόβλημα το οποίο παρουσιάστηκε κοντά στα Χριστούγεννα στο πλοίο ΣΑΟΣ ΙΙ και από τότε το είχε θέσει εκτός γραμμής.

Η βλάβη του ΣΑΟΣ ΙΙ είχε δρομολογήσει μία σειρά εξελίξεων τότε, με «λύση ανάγκης» αρχικά την εξυπηρέτηση του δρομολογίου από και προς το νησί με πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού (‘Γαύδος’) και εν συνεχεία τη νηολόγηση του πλοίου ΣΑΟΝΗΣΟΣ, που ανήκει επίσης στην ίδια εταιρία.

Παρά ταύτα όμως, το ερώτημα για την τύχη του ΣΑΟΣ ΙΙ παραμένει και ο εφοπλιστής Φώτης Μανούσης εξήγησε τελικά ότι αυτο θα επανέλθει σε μερικές εβδομάδες, πλην όμως κατέστησε σαφές ότι η επισκευή της βλάβης του ήταν μία μικρή Οδύσσεια.

Σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενά του, το πλοίο παρουσίασε βλάβη στον στρόφαλο της μηχανής του, η οποία κρίνεται από σοβαρότερες και ακριβότερες που μπορεί να πάθει ένα πλοίο. Ταυτόχρονα όμως, η μηχανή του ΣΑΟΣ ΙΙ είναι συγκεκριμένου τύπου, ο οποίος έχει αποσυρθεί από την παραγωγή οπότε η κατασκευή του ανταλλακτικού απαιτούσε ειδική παραγγελία. Την ίδια περίοδο, ο εφοπλιστής εντόπισε δύο μηχανές του ίδιου τύπου στη Γαλλία όμως η αγορά τους, αν και μεταχειρισμένες, απεδείχθη δύσκολη διαδικασία καθώς η μία εξ αυτών είχε προ-αγοραστεί από άλλον εφοπλιστή και η δεύτερη δεν προορίζονταν για πώληση.

Η εταιρία στην οποία ανήκαν τα πλοία από τα οποία αφαιρέθηκαν οι μηχανές είναι γαλλική και ημί-κρατική και εν τέλει -λέει ο κος Μανούσης- ότι έπεισε τον Γάλλο εκπρόσωπο της να του πουλήσει τη μία εκ των δύο μηχανών, η οποία είναι θέμα χρόνου πια να τοποθετηθεί στο ΣΑΟΣ ΙΙ και αυτό να επιστρεψει κανονικά στη γραμμή.

Τα πλοία της Σαμοθράκης και μία «βρόμικη ναυμαχία»

Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ ο Φώτης Μανούσης βρίσκεται για άλλη μία φορά «στα μαχαίρια» με τον δήμαρχο του νησιού Θανάση Βίτσα. Πέρα από το ΣΑΟΣ ΙΙ, αντικείμενο της «κόντρας» τους αποτελεί και πάλι το θέμα της μεταφοράς των σκπουπιδιών, αφού ο δήμαρχος ζήτησε πρόσφατα από την εταιρία ειδική δρομολόγηση του ΣΑΟΝΗΣΟΣ για την μεταφορά των απορριμμάτων χωρίς επιβάτες.

Να θυμίσουμε ότι στην τελευταία μεταφορά απορριμμάτων από το νησί είχαν εντοπιστεί σκουλήκια στα κοντέινερ και το θέμα είχε φτάσει στις αρμόδιες αρχές με τον πλοιοκτήτη να μιλάει για «δικαίωση», αφού από την πρώτη στιγμή ο ίδιος επέμενε ότι η μεταφορα απορριμμάτων και επιβατών μαζί είναι επικίνδυνη.

Σε κάθε περίπτωση, η Σαμοθράκη προσεχώς θα συνδέεται με την Αλεξανδρούπολη και με το ταχύπλοο «ΖΕΦΥΡΟΣ», το οποίο επιστρέφει στη γραμμή, ενώ η τύχη των σκουπιδιών προς το παρόν παραμένει άγνωστη.

{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr, 6/6/2019}