Απαραίτητη η ενεργή συμμετοχή των Ξανθιωτών στην εκπόνηση του ΣΒΑΚ – Ανάγκη για αλλαγή κουλτούρας στις μετακινήσεις

Παρουσιάσθηκε χθες η έννοια της βιώσιμης κινητικότητας και η μεθοδολογία του σχεδίου – Τα βασικά συμπεράσματα από την επίσημη «πρώτη»

Η έννοια της βιώσιμης κινητικότητας, η μεθοδολογία της εκπόνησης του Σχεδίου Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και η ιστοσελίδα που περιλαμβάνει και τα ερωτηματολόγια, παρουσιάσθηκε χθες από τον Δήμο Ξάνθης και την ανάδοχο εταιρία για την εκπόνηση του σχεδίου, στην αίθουσα το ΕΒΕ Ξάνθης.

Πιο συγκεκριμένα στο «πάνελ» της παρουσίασης βρέθηκαν – και μίλησαν στην «Θ» – οι κ. Γιώργος Κουμπαράκης manager της εταιρίας «Diadikasia Business Consulting» (ανάδοχος εταιρεία για την εκπόνηση του ΣΒΑΚ του Δήμου Ξάνθης), Θάνος Βλαστός, Ομότιμος Καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο – Συγκοινωνιολόγος – Πολεοδόμος καθώς και ο Δήμαρχος Ξάνθης κ. Μανώλης Τσέπελης.

Αναφορικά με τα πρώτα και βασικά συμπεράσματα που ανέκυψαν, αυτά έγκεινται αφενός στην ανάγκη της ενεργής συμμετοχής των Ξανθιωτών, με την υποβολή ιδεών, προτάσεων και την καταγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα, στην προαναφερόμενη ιστοσελίδα και αφετέρου στην ανάγκη αλλαγής κουλτούρας της…μετακίνησής τους.

100% ΑΠΟ ΠΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ, ΤΟ ΣΒΑΚ – ΣΤΟΧΟΣ Η ΕΠΑΝΑΧΑΡΑΞΗ ΤΗΣ «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ» ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ – ΕΜΦΑΣΗ ΣΕ ΠΕΖΟΥΣ, ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΜΜΜ

Αναλυτικότερα ο κ. Κουμπαράκης εξήγησε στην «Θ» ότι:

Το ΣΒΑΚ είναι ένα χρηματοδοτούμενο εργαλείο 100% από πόρους του Πράσινου Ταμείου. Είναι ένα επιχειρησιακό σχέδιο και στοχεύει στην επαναχάραξη της ταυτότητας της πόλης, δίνοντας έμφαση στον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται οι πολίτες. Δίνοντας έμφαση στους πεζούς, δίνοντας έμφαση στους ποδηλάτες και σε μια λογική η οποία ουσιαστικά έρχεται να προωθήσει τα ΜΜΜ, το ποδήλατο, το περπάτημα, έναντι της χρήσης του ΙΧ. Το ΣΒΑΚ έχει τέσσερα στάδια. Σήμερα παρουσιάζουμε το «εργαλείο» (τι σημαίνει ΣΒΑΚ και την μεθοδολογία του όπως αυτή απορρέει από την νομοθεσία – ν. 4784  – και από τον «κύκλο» του ΣΒΑΚ). Το επόμενο στάδιο είναι η ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης κατά την οποία θα προβούμε σύμφωνα με τα στοιχεία που θα συλλέξουμε από την υπηρεσία του Δήμου Ξάνθης (κυκλοφοριακές μελέτες, επιχειρησιακά σχέδια, γενικά πολεοδομικά κλπ). Επίσης θα πραγματοποιηθούν και κυκλοφοριακές μετρήσεις (στρέφουσες) ούτως ώστε να αποτυπώσουμε την κατάσταση στον Δήμο Ξάνθης και στην συνέχεια θα προβούμε στην σύνταξη του ΣΒΑΚ, στην 3 και 4η φάση, για να καταλήξουμε σε ένα σχέδιο δράσης με κοστολογημένα μέτρα, τα οποία θα μπορέσει ο δήμος – όταν εγκρίνει με το καλό το ΣΒΑΚ από το Υπουργείο Υποδομών με την σχετική Υπουργική Απόφαση – να το υποβάλλει στην επόμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ, ούτως ώστε να χρηματοδοτηθεί για να μπορέσει να κάνει τις μελέτες εξειδίκευσης και να προβεί και στα επόμενα έργα που θα προβλέπονται.

ΠΟΛΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ «ΕΡΓΑΛΕΙΟ» ΣΤΟ ΣΒΑΚ – ΠΡΟΑΠΑΙΤΕΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΞΑΝΘΙΩΤΩΝ

Επιπλέον ο ίδιος επισήμανε ότι:

Ένα Ι.Χ μπορεί να λειτουργήσει και ως Μέσο Μαζικής Μεταφοράς. Όταν εγώ και εσείς χρησιμοποιούμε ένα Ι.Χ ενώ έχουμε και οι δύο αυτοκίνητα, αυτομάτως εξοικονομούμε ουσιαστικά και λειτουργεί ως ΜΜΜ. Το ΣΒΑΚ, πέρα από το Επιχειρησιακό Σχέδιο, πάνω από την εφαρμογή των μέτρων, ουσιαστικά στοχεύει στην αλλαγή της κουλτούρας και εκεί συνίσταται η επιτυχία του. Οπότε αν καταφέρουμε να εμπεδώσουμε αυτήν την αντίληψη και χρησιμοποιούμε λιγότερο τα ΙΧ και περισσότερο τα ΜΜΕ, το περπάτημα και εναλλακτικούς τρόπους μετακινήσεων, τότε δεν θα έχουμε προβλήματα (σ.σ. στάθμευσης κλπ). Επίσης, το ΣΒΑΚ εμπεριέχει μέσα την έννοια των ποδηλατοδρόμων, δεν σημαίνει όμως ότι είναι ποδηλατόδρομος (γιατί υπάρχει αυτή η «σύγχυση». Θα το εξετάσουμε και θα δούμε τι είναι αυτό το οποίο ταιριάζει στην φυσιογνωμία της πόλης. Το μήνυμα προς τους Ξανθιώτες είναι η συμμετοχή. Το ΣΒΑΚ είναι ένα πολυσυμμετοχικό «εργαλείο» και προαπαιτεί – αν θέλετε- την ενεργή συμμετοχή του πολίτη για να μπορέσει να σχεδιαστεί. Δίνεται η δυνατότητα στους Ξανθιώτες, μέσα από την ιστοσελίδα που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του έργου, να υποβάλλουν τις προτάσεις τους, να καταθέσουν τις απόψεις τους, να συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια – βοηθώντας εμάς και την ομάδα μας – για να μπορέσουμε να συλλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερη πληροφορία για τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, έτσι ώστε μαζί να σχεδιάσουμε το ΣΒΑΚ για την πόλη της Ξάνθης.

Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο: 

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 19/10/2021}