Αγκυροβόλησε το μεγάλο πλοίο E-Ship 1 στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Έδεσε στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το "E-Ship 1". Πρόκειται για ένα φορτηγό πλοίο που χρησιμοποιείται για την μεταφορά εξαρτημάτων ανεμογεννήτριων

Η Αλεξανδρούπολη που πλέον αποτελεί εμπορικό κόμβο και για άλλες χώρες φιλοξενεί συχνά μεγάλα πλοία στο λιμάνι της. Είναι η δεύτερη φορά που το συγκεκριμένο πλοίο έχει δέσει στο λιμάνι της πόλης.

Σημαντικό κομμάτι της δύναμης του είναι ότι το πλοίο ανήκει στον τρίτο μεγαλύτερο κατασκευαστή ανεμογεννητριών, τη Γερμανία, Enercon GmbH. Χρησιμοποιείται για τη μεταφορά εξαρτημάτων ανεμογεννητριών. Το E-Ship 1 είναι ένα πλοίο Flettner: τέσσερα μεγάλα στροφεία που ανεβαίνουν από το κατάστρωμα και περιστρέφονται μέσω μηχανικής σύνδεσης με τις έλικες του πλοίου. Τα πανιά, ή οι ρότορες Flettner, βοηθούν την ώθηση του πλοίου μέσω του φαινομένου Magnus – της κάθετης δύναμης που ασκείται σε ένα περιστρεφόμενο σώμα που κινείται μέσω ενός ρευστού ρεύματος.

Το κύτος του E-Ship 1 κατασκευάστηκε στο Γερμανικό ναυπηγείο Lindenau Werft του Kiel. Η κατασκευή του πλοίου ξεκίνησε στις 2 Αυγούστου 2008. 

Το πλοίο ξεκίνησε για μια πρώτη θαλάσσια δοκιμή από το Έμντεν στο Μπρέμερχαβεν στις 6 Ιουλίου 2010. Τρεις δοκιμαστικές διαδρομές ολοκληρώθηκαν μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Το πλοίο πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι με φορτίο τον Αύγουστο του 2010, με μεταφορά εννέα στροβίλων για το αιολικό πάρκο Castledockrell από το Έμντεν στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας.

Η γέφυρα του πλοίου βρίσκεται στην πλώρη και διαθέτει τρία καταστρώματα και δύο γερανούς μεγάλου μήκους που σχετίζονται με το λιμάνι με δυνατότητες ωφέλιμου φορτίου 80 και 120 τόνων. Το πλοίο διαθέτει πίσω ράμπα και μπορεί να λειτουργήσει ως φορτηγό πλοίο RoLo. Το σκάφος έχει μήκος 130 μέτρα και πλάτος 22,5 μέτρα, με ολική χωρητικότητα 12.968 και χωρητικότητα 10.000 νεκρού βάρους. Είναι εξοπλισμένο με προωθητικούς ελιγμούς εμπρός και πίσω και έχει βαθμολογία γάστρας GL E3.

Το E-Ship 1 είναι εξοπλισμένο με εννέα κινητήρες ντίζελ Mitsubishi Marine με συνολική ισχύ 3,5 MW. Οι λέβητες καυσαερίων του πλοίου συνδέονται με έναν ατμοστρόβιλο Siemens, ο οποίος με τη σειρά του οδηγεί τέσσερις ρότορες Flettner που αναπτύχθηκαν από την Enercon. Αυτοί οι ρότορες, που μοιάζουν με τέσσερις μεγάλους κυλίνδρους τοποθετημένους στο κατάστρωμα του πλοίου, έχουν ύψος 27 μέτρα και διάμετρο 4 μέτρα.

Τα πλοία με ρότορα πρωτοφανήθηκαν στη δεκαετία του 1920. Το σύστημα του πλοίου χρησιμοποιεί έναν ή περισσότερους ρότορες Flettner, έναν περιστρεφόμενο κύλινδρο που χρησιμοποιεί το φαινόμενο Magnus για την αξιοποίηση της αιολικής ενέργειας για την προώθηση του πλοίου. Τα ρότορο πανί εφευρέθηκε από τον Γερμανό μηχανικό Anton Flettner και χρησιμοποίησε αυτή την τεχνολογία για πρώτη φορά στο πλοίο Buckau το 1924.

Λόγω τεχνικών προβλημάτων, οι γεννήτριες ντίζελ Mitsubishi αντικαταστάθηκαν από τις γεννήτριες ντίζελ Caterpillar το 2013. Οι νέες γεννήτριες Caterpillar παράγουν συνολική ισχύ 6,3 MW.

Δείτε εδώ το φορτηγό πλοίο “E-Ship 1” μέσα από την κάμερα του e-evros.gr:

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.e-evros.gr/, 24/9/2020}