«Νέκρα» στην αγορά της Κομοτηνής

Κρύο και υψηλός αριθμός κρουσμάτων αποτρέπουν τους καταναλωτές στο να ψωνίσουν, ενώ φυσικά ρόλο παίζει και το εισόδημα των πολιτών

«Νέκρα» επικρατεί αυτόν τον καιρό στην αγορά της Κομοτηνής, όπως παρατηρεί η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου παρά το γεγονός ότι διανύουμε την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων. 

«Είμαστε σε περίοδο εκπτώσεων όμως έχουμε πολύ χαμηλές “πτήσεις” στην αγορά και είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα. Το κρύο είναι ανασταλτικός παράγοντας και η αύξηση του επιδημιολογικού φορτίου επίσης» δηλώνει η κα Κωνσταντινίδου στο ράδιο Χρόνος 87.5fm. Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και οι οικονομικές υποχρεώσεις των πολιτών που “φουσκώνουν”, καθώς μόνο οι λογαριασμοί ρεύματος σε πολλά νοικοκυριά της Κομοτηνής ήρθαν αρκετά αυξημένοι σε σύγκριση με προηγούμενους. Η αγορά της πόλης δυστυχώς βρίσκεται σε μια πολύ δύσκολη θέση, καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερη καταναλωτική κίνηση και έχει φτάσει και το τέλος του Ιανουαρίου που βρίσκει τους επαγγελματίες αντιμέτωπους με διάφορες οικονομικές υποχρεώσεις. 

Η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής στάθηκε και στο γεγονός ότι καθημερινά υπάρχει ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ για τον αριθμό των κρουσμάτων στην περιοχή μας, αλλά όχι για το που εντοπίζονται τα συγκεκριμένα κρούσματα, δηλαδή πχ σε σχολεία, πανεπιστήμια, χώρους εργασίας κτλ. «Έχουμε ζητήσει να υπάρχει ενημέρωση για το που οφείλεται αυτή η υπερμετάδοση του ιού και σε ποια σημεία υπάρχει. Να ξέρουμε που υπάρχουν αυτά τα κρούσματα για να μπορούν να παρθούν και τα πιο σωστά μέτρα για να μην θορυβείται η αγορά και να μην υπάρχει αυτή η “νέκρα”» σημειώνει χαρακτηριστικά η κα Κωνσταντινίδου.

Μέχρι 28 Φεβρουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις 

Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν τη Δευτέρα 10/01 και θα διαρκέσουν έως και τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου.

Υπενθυμίζεται ότι, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την επιβεβλημένη αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών, που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον η μειωμένη τιμή αφορά σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού. Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή στους καταναλωτές, πρέπει να είναι απόλυτα ακριβής.

Κατά τη διενέργεια των ελέγχων οι εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Ιδιαίτερη προσοχή, απαιτείται στα υπό έκπτωση προϊόντα, η αναγραφή διπλών τιμών, ανεξάρτητα από τη χρήση του γενικευμένου ποσοστού έκπτωσης. Επισημαίνεται πως σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, του Δήμου Μπακιρτζάκη, 27/1/2022}