Η “μάχη” για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας

Την Πέμπτη αναμένεται το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ να εγκρίνει τα νομιμοποιητικά έγγραφα των συμμετεχόντων στον διαγωνισμό για την πώληση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου (τουλάχιστον 67%) του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, ενώ δύο εβδομάδες αργότερα, στις 22 Σεπτεμβρίου, εκπνέει, εκτός απροόπτου, και η καταληκτική προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Ωστόσο, αν και για την Ηγουμενίτσα αναμένεται έως τις 18 Σεπτεμβρίου (10 μέρες μετά τις αποφάσεις της Πέμπτης) να ξεκαθαρίσει η εικόνα για το ποιο από τα τρία επενδυτικά σχήματα που κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές θα επικρατήσει (ή ποια δύο σχήματα θα οδηγηθούν σε διαδικασία βελτιωμένων προσφορών), η ορατότητα σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του λιμένα Αλεξανδρούπολης ενδεχομένως να παραμείνει χαμηλή.

Και αυτό διότι αφορά ένα λιμάνι κρίσιμης γεωπολιτικά σημασίας, ειδικά σε μια περίοδο που εξελίσσεται ένας πόλεμος στην Ευρώπη και οι υποδομές του χρησιμοποιούνται για την υποστήριξη της άμυνας συμμαχικών χωρών. Υπενθυμίζεται ότι στo πλαίσιο της θεσμοθετημένης ελληνοαμερικανικής αμυντικής συνεργασίας (Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας – MDCA) το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης χρησιμοποιούν οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στην Ευρώπη, όπως η διαρκής επιχείρηση του υπουργείου Αμυνας των ΗΠΑ, Atlantic Resolve, με την οποία εναλλάσσεται υλικό και προσωπικό που σταθμεύει σε συμμαχικές χώρες. Οι σχετικές πληροφορίες, που δεν διασταυρώνονται επισήμως, δίνουν αυξημένη πιθανότητα στη χορήγηση νέας παράτασης.

Η προθεσμία για τη χορήγηση νέας τέτοιας αναβολής τοποθετείται στις 15 Σεπτεμβρίου. Στον εν λόγω διαγωνισμό έχουν προκριθεί δύο επενδυτικά σχήματα, είτε αμιγώς αμερικανικών συμφερόντων είτε με τη συμμετοχή αμερικανικών συμφερόντων, αφενός η Quintana Infrastructure & Development και αφετέρου η κοινοπραξία των Black Summit Financial Group, Euroports, EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως επίσης και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης –που ανεπισήμως διαρρέει πως δεν θα καταθέσει δεσμευτική προσφορά– αλλά και η κοινοπραξία Cameron S.A., Goldair Cargo A.E. και Bollore Africa Logistics.

 

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.e-evros.gr/, από kathimerini.gr, 7/9/2022}