Την ανάταση της αγοράς ενόψει Χριστουγέννων, περιμένουν οι έμποροι της Κομοτηνής

Είναι διάχυτη η ανησυχία μεταξύ των εμπόρων για τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή – Υποτονική η κίνηση τον μήνα Νοέμβριο

Η Black Friday, η ημέρα που οι έμποροι ελπίζουν να δουν τον τζίρο τους να αυξάνεται, ενώ από την πλευρά τους οι καταναλωτές σπεύδουν να αγοράσουν αυτό που εδώ και καιρό θέλουν στην καλύτερη δυνατή τιμή, αποτελεί παρελθόν για την αγορά της Κομοτηνής. Ο Εμπορικός Σύλλογος σε συνεργασία με τον Δήμο Κομοτηνής προσπάθησαν να τονώσουν την καταναλωτική κίνηση, οι μεν έμποροι με προσφορές από 20% έως 50% σε επιλεγμένα είδη, ο δε Δήμος Κομοτηνής με τη φωταγώγηση του χριστουγεννιάτικου διακόσμου της πόλης συνοδεία μουσικής. 

Το αν τα κατάφεραν θα αποδειχθεί όταν οι έμποροι θα κάνουν ταμείο. Πάντως με μία βόλτα στην αγορά της Κομοτηνής διαπιστώνει ο καθένας ότι η κατανάλωση κινείται υποτονικά. «Τα μέτρα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές» αναφέρουν έμποροι, τονίζοντας παράλληλα ότι η μόνη κίνηση που παρατηρείται είναι στα e-shops των καταστημάτων με ηλεκτρονικά είδη. 

Δεν ήταν καλός μήνας ο Νοέμβριος για το λιανεμπόριο 

Συνολικά ο μήνας Νοέμβριος παρόλο που ήταν μήνας εκπτώσεων δεν ήταν ένας καλός μήνας για τα καταστήματα της πόλης, παραδέχεται η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου στο ράδιο Χρόνος 87.5fm  και προσθέτει «μόνο η πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου κύλησε καλά από άποψη καταναλωτικής κίνησης, αλλά στην συνέχεια η επιβολή των νέων περιοριστικών μέτρων και η αύξηση των κρουσμάτων λειτούργησαν ως ανασταλτικοί παράγοντες για την αγορά και την κίνηση στα καταστήματα». 

Παρότι τα μέτρα τηρούνται από τους πολίτες και τα τοπικά καταστήματα, οι περιορισμοί έχουν μειώσει σε μεγάλο βαθμό την κίνηση στους δρόμους και στις επιχειρήσεις που πλέον υπό το βάρος των συνεπειών από τα διαδοχικά lockdown, τις αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις, αλλά και τη μειωμένη κίνηση που έρχεται πλέον να προστεθεί στην ήδη δύσκολη συγκυρία, οι επιχειρήσεις αρχίζουν να “ασφυκτιούν” με το μέλλον να προμηνύεται αβέβαιο.

Και μπορεί να μην υπάρχουν ανατιμήσεις στην αγορά ένδυσης – υπόδησης, την ίδια ώρα όμως το καλάθι της νοικοκυράς είναι αυτό που επιβαρύνεται, λόγω των αυξήσεων σε βασικά είδη διατροφής και επομένως δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα που θα δοθεί στην αγορά. Είναι διάχυτη η ανησυχία μεταξύ των εμπόρων για τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή, ειδικά ενόψει των συνεχών ανατιμήσεων στην ηλεκτρική ενέργεια.

Πλέον οι προσδοκίες όλων όσων δραστηριοποιούνται στην αγορά της Κομοτηνής στρέφονται πλέον στην περίοδο των Χριστουγέννων, με την ελπίδα η πανδημία να υποχωρήσει και η κίνηση στην τοπική αγορά να αυξηθεί εν όψει των εορτών.

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, του Δήμου Μπακιρτζάκη, 28/11/2021}