Τρένα: Αθήνα-Θεσσαλονίκη 4 ώρες, Κομοτηνή-Θεσσαλονίκη χωρίς δρομολόγιο

Η αναδιάρθρωση δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έφερε... κατάργηση της γραμμής Δράμα-Αλεξανδρούπολη και ενεργοποίηση μόνο τμηματικών δρομολογίων Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνή-Ξάνθη-Δράμα. Ο επιβάτης δεν μπορεί πλέον να μετακινηθεί μέσα σε μία μέρα από Κομοτηνή έως Θεσσαλονίκη με τρένο ή «τρενολεωφορείο»

Άφαντο είναι πλέον το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Κομοτηνή – Θεσσαλονίκη, καθώς από 15 Μαΐου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έθεσε σε εφαρμογή το αναδιαρθρωμένο πρόγραμμα δρομολογίων της, εντείνοντας περαιτέρω τη σιδηροδρομική απομόνωση της Θράκης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ενημέρωσε το επιβατικό κοινό ότι, από την Κυριακή 15/05/22 γίνεται συνολική αναδιάρθρωση σε όλα τα δρομολόγια της Επικρατείας. Ειδικότερα: «[…] Η διαδρομή Δράμα-Αλεξανδρούπολη καταργείται ενώ προστίθενται νέες συνθέσεις μεταξύ Δράμας-Ξάνθης-Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης».

Κομοτηνή-Θεσσαλονίκη χωρίς τρένο

Επί της ουσίας πλέον το ενιαίο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Δράμα δεν υπάρχει πια. Να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο δρομολόγιο τα τελευταία χρόνια, λόγω εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου στη Θράκη γινόταν κατά το ήμισυ με λεωφορεία. Ωστόσο, έστω και κατ’ αυτό τον τρόπο, υπήρχε ενιαίο επιβατικό δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη έως Θεσσαλονίκη, το οποίο όμως πλέον μετά την αναδιάρθωση δεν υπάρχει καν.

Αυτό επιβεβαιώνεται κι εάν αναζητήσει κανείς εισιτήριο στην πλατφόρμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Κομοτηνή έως Θεσσαλονίκη, καθώς βλέπει την απάντηση «δεν βρέθηκε δρομολόγιο για τα κριτήρια που θέσατε».

Αντ’ αυτού ο πελάτης μπορεί να κλείσει δρομολόγιο Κομοτηνή έως Δράμα, όπου μέχρι ένα σημείο θα μετακινηθεί με λεωφορείο. Ωστόσο, δεν υπάρχει μετά ανταπόκριση Δράμα-Θεσσαλονίκη την οποία ο επιβάτης να προλαβαίνει, αφού το πρώτο και μοναδικό δρομολόγιο ξεκινάει 06:15. Άρα, εάν κανείς επιθυμεί να μετακινηθεί με «τρενολεωφορείο» Θεσσαλονίκη χρειάζεται πλέον δύο ημέρες.

Κι όλα τα παραπάνω έρχονται ως εξέλιξη ενώ διαφημίζεται η δήθεν σιδηροδρομική αναβάθμιση της περιοχής, αλλά η πραγματικότητα βρίσκει τις ράγες σε κατάσταση προηγούμενου αιώνα. Άλλωστε, κι όταν τα τρένα κινούνταν στην περιοχή, το Κομοτηνή-Θεσσαλονίκη είχε καταντήσει ασύμφορο χρονικά, αφού χρειάζονταν στην καλύτερη 5 ώρες. Ακόμη και το Δράμα-Θεσσαλονίκη που παραμένει σε λειτουργία είναι δρομολόγιο 3 ωρών.

Στα θετικά, η αναδιάρθρωση δρομολογίων με λεωφορείο έχει αυξήσει τη συχνότητα δρομολογίων μεταξύ Κομοτηνής-Ξάνθης-Αλεξανδρούπολης.

4 ώρες Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Θράκη ξεχασμένη

Κι ενώ η σιδηροδρομική εγκατάλειψη εντείνεται στη Θράκη, το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχει γίνει (και καλώς) highspeed με την αγορά νέων τρένων. Πλέον μέσα σε μόλις 3 ώρες και 55 λεπτά (χρόνος που μελλοντικά μπορεί να μειωθεί σε 3 ώρες και 20 λεπτά) ο χρήστης της αμαξοστοιχίας μετακινείται από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη ή το ανάποδο, με μοναδική στάση στη Λάρισα.

Ταξιδεύει με τα τρένα ETR470 που διαθέτουν εννιά βαγόνια, ένα εκ των οποίων εστιατόρια και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και πέντε οικονομικής. Συνολικά μεταφέρονται έως 475 επιβάτες.

Να σημειωθεί πάντως ότι κι ως προς τα νέα αυτά τρένα δεν λείπουν οι σοβαρές ενστάσεις, καθώς σύμφωνα με ερευνητικό ρεπορτάζ της δημοσιογραφικής ιστοσελίδας investigate-europe.eu, τα τρένα αυτά παράτησε εδώ και χρόνια η Ελβετία λόγω συνεχών βλαβών, ακυρώσεων, ακόμη και πυρκαγιών. Επίσης να σημειωθεί ότι η πολυδιαφημισμένη μείωση ωρών στο δρομολόγιο χάρη στα τρένα «βέλη» δεν ισχύει πλήρως, αφού ούτως ή άλλως το highspeed δρομολόγιο ήταν λίγο περισσότερο από 4 ώρες και πριν την αγορά νέων τρένων.

Όπως κι αν έχει Αθήνα και Θεσσαλονίκη μπορεί να απέχουν μεταξύ του 500 χλμ αλλά πλέον είναι «κοντά» σιδηροδρομικά, ενώ Κομοτηνή και Θεσσαλονίκη να μπορεί να απέχουν τα μισά χιλιόμετρα αλλά σιδηροδρομικά δεν συνδέονται καν.

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, του Διονύση Βοργιά, 19/5/2022}