Διήμερο Βιωματικό Σεμινάριο με θέμα “Το άγχος των εκπαιδευτικών στην διαχείριση σύνθετων ψυχοκοινωνικών/εκπαιδευτικών ζητημάτων” διοργανώνεται στο Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης

Διάρκεια: 10 ώρες/ 2 ημέρες των 5 ωρών. Ημερομηνίες Σεμιναρίου: 29 και 31 Ιανουαρίου 2018. Ώρες: 17:00 – 22:00, Τοποθεσία: Καπναποθήκη Π Καπνεργατών 9

Σκοπός  – Περιγραφή

Το άγχος αποτελεί ένα φυσιολογικό συναίσθημα αναγκαίο για την επιβίωσή μας. Πυροδοτεί παροδικές αλλαγές τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο, οι οποίες μας προετοιμάζουν για την αντιμετώπιση μιας πρόκλησης (φυγή ή μάχη).

Το άγχος αποτελεί ένα φάσμα από μικρής έως πολύ μεγάλης έντασης συμπτώματα. Θεωρείται παθολογικό όταν δημιουργεί προβλήματα στην καθημερινή λειτουργικότητα, την επίτευξη επιθυμητών στόχων και τη συναισθηματική ευημερία του ατόμου – οπότε και έχουμε κάποια αγχώδη διαταραχή. Το χρόνιο άγχος ή το πολύ υψηλό άγχος μπορεί να προκαλέσει υπερέκκριση κορτιζόλης επηρεάζοντας την λειτουργικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος, την εγκεφαλική λειτουργία όπως π.χ εξασθένιση της βραχυπρόθεσμης μνήμης, αλλά και προκαλώντας προβλήματα διάθεσης και προσαρμογής.

Η σύγχρονη ζωή με τις απαιτήσεις της, τα κοινωνικοπολιτικά δεδομένα, η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας και η κρίση που ακολούθησε έχουν εντείνει το άγχος σε μεγάλο ποσοστό του γενικού πληθυσμού. Στο σχολικό περιβάλλον οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν ποικίλες προκλήσεις όπως μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχές διασπαστικής συμπεριφοράς, συναισθήματος, αναπτυξιακές διαταραχές, κ.α., ποικίλες οικογενειακές και κοινωνικές δυσκολίες. Ταυτόχρονα οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικότητες όπως ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, η εκπαιδευτική αξιολόγηση, η αναμονή σημαντικών συναντήσεων με γονείς, προϊσταμένους, σχολικούς συμβούλους κ.α. καθιστούν το σχολικό πλαίσιο ένα απαιτητικό εργασιακό περιβάλλον. Η ανεπάρκεια μηχανισμών υποστήριξης των εκπαιδευτικών όταν αντιμετωπίζονται σύνθετα εκπαιδευτικά ή και ψυχοκοινωνικά ζητήματα δυσκολεύει το εκπαιδευτικό έργο και επιβαρύνει τον ρόλο του εκπαιδευτικού.

Οι αντιδράσεις των ατόμων στο άγχος όμως δεν εξηγούνται επαρκώς από τη βαρύτητα των εξωτερικών παραγόντων πρόκλησης άγχους. Οι αντιδράσεις αυτές καθορίζονται σε έναν μεγάλο βαθμό και από την προσωπικότητα του κάθε ατόμου, τις στρατηγικές επιβίωσης που έχει και την ικανότητα του για δημιουργική προσαρμογή. Πολλές φορές το άγχος είναι αποτέλεσμα ανέκφραστων σκέψεων, ενδοβολών, αναστροφών και άλλων συναισθημάτων που μας εμποδίζει να κάνουμε αποτελεσματική επαφή με το περιβάλλον μας. Τα ανέκφραστα συναισθήματα παρεμβαίνουν στην υγιή μας ανάπτυξη. Η επίγνωση αυτών και η καλή επαφή με τον εαυτό διευκολύνει την ανάπτυξη του εαυτού και την καλή προσαρμογή.

Στο σεμινάριο θα δουλέψουμε βιωματικά με βάση την φιλοσοφία και την μεθοδολογία της ψυχοθεραπείας Gestalt πάνω στο άγχος, τις επιπτώσεις του αλλά και την αντιμετώπιση του  με στόχο την επίγνωση της προσωπικής μας διαδικασίας και πως αυτή εμπλέκεται στην προσαρμογή μας και την επίλυση προβλημάτων

Δείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ

 

{Πηγή δημοσίευσης: https://xanthi2.gr, 13/1/2018}