Οι ΒΙ.ΠΕ. δοκιμάζονται. Τι απαντά ο γενικός γραμματέας Βιομηχανίας

Κ. Πελοπίδας: «Η αναζωογόνηση των ΒΙ.ΠΕ., συμπεριλαμβανόμενης της Κομοτηνής, αποτελεί βασικό στόχο μας»

«Η αναζωογόνηση των Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων (Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Περιοχών και των Επιχειρηματικών Πάρκων), συμπεριλαμβανομένης και της ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, αποτελεί αρμοδιότητα και βασικό στόχο μας μέσα από τη βελτίωση του αντίστοιχου θεσμικού πλαισίου και τη θέσπιση ολοένα και επιπλέον κινήτρων».

Τα παραπάνω λόγια αποδίδονται στον γενικό γραμματέα Βιομηχανίας Πελοπίδα Καλλίρη, ο οποίος απάντησε σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης ΚΙΝΑΛ Ιλχάν Αχμέτ με τον βουλευτή να βγάζει το συμπέρασμα ότι δεν αναμένεται να δοθεί «κανένα ειδικό κίνητρο για Θράκη και Ροδόπη αντίστοιχα». Είχαν προηγηθεί τα δύο ερωτήματα του βουλευτή, ως εξής:

Σκοπεύετε να θεσπίσετε μεταφορικό ισοδύναμο για την Θράκη στα πρότυπα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, που θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακό κίνητρο για τις επιχειρήσεις της περιοχής που εξαιτίας του μεγάλου μεταφορικού κόστους με το οποίο επιβαρύνονται από την μεγάλη απόσταση που τις χωρίζει από την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα αλλά και μετά την επιβολή δεκάδων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, επιβαρύνονται πολλαπλά ως προς το λειτουργικό τους κόστος και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους;

Με ποιες πολιτικές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναζωογονήσετε την ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής, την στιγμή που παρατηρείται ένταση της αποβιομηχάνισης ενώ και το ενδιαφέρον για εντάξεις στον υφιστάμενο αναπτυξιακό νόμο παραμένει σταθερό χαμηλό, γεγονός που μαρτυρά έλλειμμα εκπόνησης ενός εδικού αναπτυξιακού σχεδιασμού για την επιχειρηματικότητα και τον δευτερογενή τομέα στην Θράκη; Σε αυτό το πλαίσιο θεωρείτε ότι η επιβολή διοδίων στον κόμβο της ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής αποτελεί ένα αναπτυξιακό εργαλείο για την περιοχή;

Η πραγματικότητα των αριθμών

Όπως έχει καταδείξει με πολλά ρεπορτάζ ο «Χ», η κατάσταση στη βιομηχανία της Βορείου Ελλάδος είναι μία διαφορετική ιστορία σε σχέση με το επιχειρείν στην υπόλοιπη Ελλάδα, εξαιτίας της διασυνοριακότητας. Αυτό φαίνεται όμως να μην το έχει αντιληφθεί καμία κυβέρνηση τις τελευταίες δεκαετίες, ώστε να θεσμοθετήσει κάποιο ειδικό κίνητρο προσέλκυσης επενδύσεων.

Χαρακτηριστικό είναι -μιλώντας συγκεκριμένα για τους οργανωμένους υποδοχείς βιομηχανιών δηλαδή τις ΒΙ.ΠΕ. και τα ΒΙΟΠΑ- ότι σε επίπεδο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης περισσότερα είναι τα κλειστά εργοστάσια παρά τα σε λειτουργία. Αναλυτικά, ο Έβρος παραμένει «αρνητικός πρωταγωνιστής» στο κλείσιμο μεταποιητικών ΑΕ και ΕΠΕ σε ΒΙ.ΠΕ., με ποσοστό 62% και ακολουθεί η Ροδόπη με ποσοστό 52%. Η Καβάλα και η Δράμα κινούνται σε ποσοστά άνω του 40%, ενώ αξιοσημείωτη αντοχή δείχνει η Ξάνθη με ποσοστό 31%. Σε συνολικό επίπεδο, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. που δημοσιοποίησε ο «Χ», αποδείχθηκε ότι το 46% των μεταποιητικών ΑΕ και ΕΠΕ με έδρα ΒΙ.ΠΕ. ή ΒΙΟΠΑ την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχουν κλείσει.

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr, του Διονύση Βοργιά, 18/1/2020}