Ζητείται λίφτινγκ στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Συλλογική προσπάθεια για να αλλάξει όψη το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο, με υποδομές για διακίνηση και αποθήκευση αγροτικών προϊόντων και για εξαγωγές, ζητάει η τοπική κοινωνία. Πρόκειται για βασικό αίτημα, με στόχο να αναβαθμιστεί η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, με γραμμή από και προς Σαμοθράκη, νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, Πειραιά και Ίμβρο, και την εξωστρέφεια, κυρίως προς τα βόρεια σύνορα της χώρας.

Την αναβάθμιση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) ζητούν ντόπιοι επιχειρηματίες, αγροτικοί παράγοντες και εκπρόσωποι βιομηχανικών και εμπορικών επιχειρήσεων.

Σχετική συνάντηση έγινε, πριν λίγες μέρες, στην Ορεστιάδα, με τη διοίκηση του ΟΛΑ και μέλη του Συνδέσμου Βιοτεχνών και Βιομηχάνων Βορείου Έβρου. Επιστολή στήριξης απέστειλε ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, ενώ και ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Έβρου, Χριστόδουλος Τοψίδης, στηρίζει ανοιχτά το εγχείρημα. Στο πλευρό της τοπικής επιχειρηματικότητας και η αυτοδιοίκηση, με τη διακριτική ώθηση κυβερνητικών πολιτικών παραγόντων, όπως της τοπικής βουλευτή, Νατάσα Γκαρά, αλλά και του βουλευτή της ΝΔ, Τάσου Δημοσχάκη.

8.300 επιχειρήσεις εγγεγραμμένες στο Επιμελητήριο Έβρου

Στη συνάντηση τονίστηκε πως χρειάζεται να προχωρήσει η διαδικασία για αποθηκευτικούς χώρους, με ψυκτικούς θαλάμους μέσα στο εμπορικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για κατεψυγμένα οπωροκηπευτικά. Εξάλλου, στη Σαμοθράκη υπάρχει σημαντικό ζωικό κεφάλαιο, όπως και σε άλλα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου (π.χ. Λέσβος) και υπάρχει ενδιαφέρον για ζωοτροφές που παράγονται στον Έβρο. Ακόμη, τα βλέμματα στρέφονται και στις εξαγωγές, αφού αποφεύγονται οι καθυστερήσεις στα στενά του Βοσπόρου.

«Η αναβάθμιση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης ωφελεί και διευκολύνει όχι μόνο μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά ακόμη και τις πολύ μικρές, οι οποίες δεν έχουν δυνατότητα να εξάγουν μεγάλες ποσότητες. Μπορεί μία επιχείρηση μόνη της να μη δύναται να στείλει πολλά φορτία, όμως, σε συνδυασμό με άλλες τοπικές επιχειρήσεις, μπορεί να δημιουργήσει κάποιες συνεργασίες κι αυτό το κόστος, μέσω των clusters μεταφοράς, να μειωθεί. Το Εμπορικό Επιμελητήριο του Έβρου έχει 8.300 μέλη και είναι από τα μεγαλύτερα της Βόρειας Ελλάδας. Μας ενδιαφέρει να χτίσουμε συνέργειες μεταξύ των επιχειρήσεων του Έβρου, ώστε τα τοπικά προϊόντα να μην επιβαρύνονται δραματικά, σε βάρος της ανταγωνιστικότητάς τους. Θέλουμε καλύτερη ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σαμοθράκη και τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου, τον Πειραιά αλλά και την Ίμβρο. Φανταστείτε ότι για να πάει ένα φορτίο από την Ορεστιάδα στον Πειραιά, έχει μεγαλύτερο κόστος από ό,τι να πάει από τον Πειραιά στην Κίνα!», εξηγεί στην «ΥΧ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Έβρου, Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, ο οποίος πλέον είναι στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, φέρεται να έχει τη διάθεση να προχωρήσει. Επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι έχουν επιδείξει τουλάχιστον 4 διαφορετικές ξένες χώρες, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την επίσκεψη Κινέζου αξιωματούχου.

{Πηγή δημοσίευσης: http://www.thrakitoday.com , 28/9/2017}