«Ανεφάρμοστο» το click away για τα περισσότερα μαγαζιά της Αλεξανδρούπολης

«Ανεφάρμοστο» χαρακτήρισε το μέτρο του «click away» για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων της Αλεξανδρούπολης, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αλεξανδρούπολης Βασίλης Κασαπίδης

Ο κος Κασαπίδης, σε πολλές δημόσιες παρουσίες του, τις τελευταίες ημέρες, τόνισε ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις της Αλεξανδρούπολης εμπίπτουν στην κατηγορία «μικρές και πολύ μικρές» δεν μπορούν να οργανώσουν -τουλάχιστον όχι άμεσα- την διαδικτυακή τους παρουσία που προϋποθέτει η εφαρμογή του click away, πράγμα που σημαίνει ότι ο τζίρος θα κατευθυνθεί στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων πανελλαδικής εμβέλειας και η τοπική αγορά θα στερηθεί τα σημαντικά έσοδα της εορταστικής περιόδου και αυτό «θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα όταν θα ξανανοίξουμε φυσιολογικά καθώς οι υποχρεώσεις λειτουργούν πλέον πολλαπλασιαστικά και όχι σωρευτικά», όπως είπε ο ίδιος.

Παρόλα αυτά, η αγορά της Αλεξανδρούπολης προσπαθεί με κάθε τρόπο να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, με τους καταστηματάρχες να αναρτούν στις βιτρίνες τους διάφορους τρόπους επικοινωνίας με τους πελάτες τους. Facebook, viber, e-mail και τηλεφωνικοί αριθμοί τίθενται στη διάθεση του πελάτη, ώστε να κάνει τις παραγγελίες του και να περάσει να τις παραλάβει από το κατάστημα στο καθορισμένο ραντεβού.

Φυσικά υπάρχουν κι εκείνοι που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο κοινωνούν στο καταναλωτικό κοινό, όμως η δημιουργία ενός οργανωμένου e-shop είναι μία πολύ συγκεκριμένη διαδικασία, που προϋποθέτει και γνώσεις αλλά και χρηματική δαπάνη ώστε να αυτό να λειτουργήσει σωστά και προς όφελος και του καταστηματάρχη και του καταναλωτή.

Αξίζει ακόμα να σημειωθεί ότι τα εμπορικά καταστήματα της Αλεξανδρούπολης στο σύνολό τους έχουν εφαρμόσει τα μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού (πλέξι – γκλας, αποστάσεις, αριθμός ατόμων / τμ) και αυτό που παρατηρεί ο Εμπορικός Σύλλογος της Αλεξανδρούπολης είναι η πλήρης συμμόρφωσή τους στις υγειονομικές διατάξεις.

Χ. Τοψίδης: «Το Click away δεν λειτουργεί, αλλά πρέπει να στηρίξουμε την τοπική αγορά» 

Παράλληλα, θέση για το ζήτημα του click away παίρνει και το Επιμελητήριο Έβρου, διά του Προέδρου του Χριστόδουλου Τοψίδη, ο οποίος μεταξύ άλλων παρατηρεί ότι «η συγκεκριμένη μέθοδος δεν είναι λειτουργική, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την κανονική λειτουργία της αγοράς και φυσικά δεν θα αποφέρει στους εμπόρους -και δη τους μικρούς και μικρομεσαίους- τις προσδοκώμενες οικονομικές απολαβές (οι οποίες θα κινούνταν σε υψηλά επίπεδα λόγω και της εορταστικής περιόδου)»

Παρόλα αυτά, καλεί τους καταναλωτές να «ενισχύσουν την τοπική αγορά, έστω και μέσω αυτής της «ανορθόδοξης» μεθόδου με γνώμονα πάντα την ενίσχυση της τοπικής μας οικονομίας. Αρκεί να αναλογιστούμε όλοι την συνεισφορά των τοπικών επιχειρήσεων στην τοπική οικονομία, την απασχόληση, την προσφορά θέσεων εργασίας, την στήριξη που και αυτές παρείχαν στο παρελθόν στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών όπου δραστηριοποιούνται (χορηγίες, προσφορές, οικονομικές ενισχύσεις κα)».

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με όσα συζητήθηκαν στην Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, η μέθοδος click away θα συνεχίσει να εφαρμόζεται τουλάχιστον μέχρι και τις 7/01/2021 καθώς ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι δεν εξετάζεται άρση των περιοριστικών μέτρων έως εκείνη την ημερομηνία, τουλάχιστον.

Τέλος, τα κατά τόπους Επιμελητήρια σχεδιάζουν παρεμβάσεις προς την κυβέρνηση για να ζητήσουν μέτρα στήριξης της αγοράς από την κυβέρνηση.

 

{Πηγή δημοσίευσης: https://reportal.gr/, 15/12/2020}