Αεροδρόμιο Ν. Ζυγού: Η αερολέσχη της Ξάνθης, οι πιλότοι και τα αεροπλάνα που μπορούν να προσγειωθούν

Το «καθεστώς» ιδιοκτησίας και η χρηστικότητα του χώρου – Το ιδρυτικό μέλος και ενεργός πιλότος Σωτ. Τσιακίρογλου μας «ξεναγεί» στον χώρο

Με τρεις πιλότους και αρκετούς αερομοντελιστές, συνεχίζει την λειτουργία της η Αερολέσχη Ξάνθης στο αεροδρόμιο του Ζυγού, το οποίο και παραχωρήθηκε από τον Στρατό στον Δήμο Αβδήρων με την προϋπόθεση της εγκατάστασης της αερολέσχης στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» το ιδρυτικό μέλος  της Αερολέσχης Ξάνθης και ενεργός πιλότος κ. Σωτήρης Τσιακίρογλου. Ο ίδιος αναφέρεται και στο γεγονός ότι ο στρατός έχει τον πρώτο λόγο στον χώρο αλλά και στις συνεργασίες της λέσχης καθώς και στους τύπους των αεροσκαφών που μπορούν να προσγειωθούν και να απογειωθούν από εκεί.

«ΠΑΡΑΧΩΡΗΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΒΔΗΡΩΝ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ, ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΑΕΡΟΛΕΣΧΗΣ»

Πιο αναλυτικά ο κ. Τσιακίρογλου εξήγησε στην «Θ» ότι «το αεροδρόμιο του Στρατού είναι παραχωρημένο στον Δήμο Αβδήρων και ο Δήμος Αβδήρων το παραχωρεί σε εμάς με την προϋπόθεση ότι μας παραχωρεί το συγκεκριμένο χώρο για την εγκατάσταση της αερολέσχης (στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις). Υπάρχει δεσμευτικός χώρος. Ο υπόλοιπος χώρος είναι χώρος άθλησης κλπ. Αλλά ο διάδρομος, ο χώρος στάθμευσης και οι εγκαταστάσεις είναι παραχωρημένα στην αερολέσχη. Αναγνωρίστηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας με ίδιους πόρους και θεωρείται ίσως το καλύτερο αερολεσχικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα, διότι διαθέτει διάδρομο 700 μ. επί 20 (πλάτος), διαθέτει χώρο στάθμευσης περίπου 500 τ.μ αλλά και υπόστεγο άλλα 500 τ.μ συν τα γραφεία (40 τ.μ). Επειδή έχω γυρίσει όλα τα αερολεσχικά αεροδρόμια της Ελλάδος θεωρώ ότι είναι το αρτιότερο και το πιο οργανωμένο. Στο υπόλοιπο κομμάτι, άπαντες οι πολίτες μπορούν να έρθουν. Δεν μπαίνουν στον διάδρομο για να ενοχλήσουν τα αεροπλάνα. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Εμείς τις «Καθαροδευτέρες» ανοίγουμε τις πόρτες προκειμένου να έρθει ο κόσμος και να πετάξει τον χαρταετού, στις ΘΛΕ ανοίγουμε για να έρθουν τα λεωφορεία, τα Ι.Χ κλπ και είμαστε ανοιχτοί σε κάθε βοήθεια που θα χρειαστεί, ενώ παράλληλα συνεχίζουμε την πυροπροστασία που προσφέρουμε κάθε Καλοκαίρι».

«Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ Η ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ»

Σε ερώτηση της «Θ» αναφορικά με το αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τον Στρατό σε περίπτωση στρατιωτικής ανάγκης, ο ίδιος απαντά:

«Μα φυσικά. Η προϋπόθεση είναι ότι ο Στρατός έχει την χρήση και εμείς υπάρχουμε εκεί μέσα και χρησιμοποιούμε τον χώρο. Από τον Στρατό μας έχει παραχωρηθεί. Βεβαίως τον πρώτο λόγο τον έχει ο Στρατός εκεί μέσα και πολλές φορές που ήρθαν ελικόπτερα ή άλλα μέσα ζητήθηκε από εμάς να ανοίξουμε και τον χώρο της αερολέσχης (το γραφείο) για να καθίσουν αυτοί που ήρθαν με ελικόπτερο και επιπλέον να ενισχύσουμε και να βοηθήσουμε τα πτητικά μέσα, εάν χρειάζονταν, που ήρθαν. Πέραν αυτού, να αναφέρω ότι πριν από 3-4 χρόνια η αερολέσχη συνεργάστηκε με τον Στρατό σε ένα θέμα που αφορούσε στον Στρατό».

«ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ ΜΕΧΡΙ ΟΚΤΑΘΕΣΙΟ ΔΙΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ – ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΜΕ ΕΛΑΦΡΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ Ο ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ – ΑΠΟΓΕΙΩΣΗΣ»

Σε άλλη ερώτηση της «Θ» αναφορικά με το πόσο μεγάλα αεροσκάφη μπορούν να προσγειωθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ο κ. Τσιακίρογλου απαντά:

«Έχει έρθει μέχρι οκταθέσιο δικινητήριο αεροσκάφος. Τα αεροπλάνα που επιχειρούν τώρα είναι υπερελαφρά, το δικό μας αεροπλάνο (της αερολέσχης) και άλλων αερολεσχών όμορων πόλεων. Επιπλέον έρχονται και σχολές με ελαφρά αεροσκάφη που προσγειώνονται και απογειώνονται κάνοντας μάθημα στους προετοιμαζόμενους επαγγελματίες πιλότους. Ένα jet όμως, δεν μπορεί να προσγειωθεί. Ο χώρος είναι μικρός. Εμείς όμως, σαν αερολέσχη κάναμε την πρότασή μας να μεγαλώσει ο διάδρομος. Αλλά θεωρώ ότι καλώς έκαναν και δεν έκαναν δεκτή την πρότασή μας, διότι τα jet έχουν δίπλα το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης και το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης που τα εξυπηρετεί άνετα. Θεωρώ ότι δεν χρειάζεται μεγαλύτερο μήκος διαδρόμου στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Ο διάδρομος προσγείωσης – απογείωσης είναι λειτουργικός. Είναι ικανοποιητικός για όλες τις αερολέσχες Ελλάδος, απλώς λόγω της οικονομικής κρίσης πολλές αερολέσχες έχουν αναστείλει την λειτουργία τους ή την δραστηριότητάς τους».

«ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΕΙΣ ΠΙΛΟΤΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ – ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΤΕΣ – ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ»

Κλείνοντας ο κ. Τσιακίρογλου σημείωσε ότι: «Στην Αερολέσχη Ξάνθης ήμασταν 5 πιλότοι. Οι 2 έχουν φύγει από την ζωή. Έχω μείνει εγώ μόνος μου από την παλιά «φουρνιά» και υπάρχουν άλλοι 2 πιλότοι. Τα παιδιά ενός παλιού πιλότου. Οπότε αυτήν την στιγμή είμαστε τρεις πιλότοι, αλλά έχουμε αρκετούς αερομοντελιστές. Δεν μπορώ να πω ότι είμαστε τόσο δραστήριοι όσο ήμασταν. Δυστυχώς η κρίση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα να ανέβει το λειτουργικό κόστος ενός αεροπλάνου και ο κόσμος δεν μπορεί να το αντέξει αυτό. Αυτό συνέβη σε όλη την Ελλάδα, όχι μόνον στην Ξάνθη, αλλά και σε όλη την Ευρώπη θα έλεγα. Υπάρχει κόσμος που θέλει να μάθει να πιλοτάρει. Εμείς τον παραπέμπουμε στις σχολές που υπάρχουν και πηγαίνουν εκεί. Γίνονται επίσης και πτήσεις εθισμού, έρχονται και σχολεία, απλώς με τον κορωνοϊό ανεστάλη εν μέρει η λειτουργία της. Πιστεύω ότι από τον Ιούνιο όμως, ξεκινάμε και τα ταξίδια. Η αερολέσχη μας είναι κάθε μέρα ανοιχτή».

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.thraki.com.gr/, 3/5/2023}