Τραγική η κατάσταση στο λιμάνι Ιμέρου

Πρόταση κατασκευής νέου λιμανιού εισάγει στον δημόσιο διάλογο η Περιφέρεια ΑΜΘ

«Άσχημη», «τραγική» και «κωμικοτραγική» είναι η κατάσταση στο λιμάνι Ιμέρου, κι αυτό δεν είναι απλώς διαπίστωση των αλιέων της περιοχής, αλλά δήλωση του αντιπεριφερειάρχη Αλιευτικής Πολιτικής ΠΑΜΘ Ανδρέα Καραγιώργη, που μίλησε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη.

Δεκαετίες ολόκληρες το λιμάνι κάθε χρόνο γεμίζει φύκια, άμμο και φερτά υλικά, ενώ κάθε χρόνο δίνεται προσωρινή λύση καθαρισμού του… μέχρι την επόμενη χρονιά. Χρόνο με τον χρόνο, όμως, η κατάσταση χειροτερεύει και πλέον επίσημα ανοίγει η συζήτηση κατασκευής νέου λιμανιού στην περιοχή. Ούτως ή άλλως, εάν συνεχιστεί η εγκατάλειψη ή οι προσωρινές λύσεις, κρίνοντας από το πως πηγαίνουν τα πράγματα τα τελευταία χρόνια, την επόμενη δεκαετία το λιμάνι θα καταντήσει κρανίου τόπος.

Αυτοψία

Αυτοψία στο λιμάνι και συνάντηση με τον πρόεδρο του Αλιευτικού Συλλόγου Μαρωνείας-Σαπών Γιάννη Αλμπάνη είχε ο αντιπεριφερειάρχης Αλιευτικής Πολιτικής ΠΑΜΘ Ανδρέας Καραγιώργης.

Εκ προοιμίου μετέφερε το «ενδιαφέρον» του για όλα τα λιμάνια της ΠΑΜΘ, τα οποία επισκέπτεται, ενώ για το συγκεκριμένο μίλησε έξω από τα δόντια, χαρακτηρίζοντας διαδοχικά την κατάσταση «άσχημη», «τραγική» και «κωμικοτραγική», αναγνωρίζοντας πως στα αιτήματά τους οι τοπικοί αλιείς «έχουν δίκιο». Περιγράφοντας πιο αναλυτικά την κατάσταση, είπε πως κάθε λίγο και λιγάκι το λιμάνι γεμίζει άμμο και φύκια και χαρακτηριστικά είναι «ένα λιμάνι το οποίο το μισό έχει βάθος… μισό μέτρο, σε μερικά σημεία η βλάστηση βγαίνει στην επιφάνεια».

«Η Περιφέρεια δεν μπορεί να φτιάξει έργα πάνω στα λιμάνια που δεν της ανήκουν, αλλά μπορεί να βοηθήσει μία Λιμενική Αρχή», ξεκαθάρισε.

Ένα λάθος λιμάνι

Κοινή παραδοχή όσων γνωρίζουν την περιοχή είναι πως το λιμάνι έχει σοβαρά τεχνικά-κατασκευαστικά λάθη, τα οποία αναγνωρίζει κι ο Ανδρέας Καραγιώργης, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «το λιμάνι είναι στημένο λάθος, γιατί αντί να έχει μία προβλήτα κάθετη στη θάλασσα, είναι οριζόντια». Με δεδομένο «πρέπει να βρούμε μία λύση», όπως παραδέχεται, οι κατευθύνσεις στις οποίες μπορούν να κινηθούν οι αρμόδιοι είναι δύο: είτε να καθαρίζουν κάθε χρόνο το λιμάνι και να πραγματοποιήσουν επικουρικά τεχνικές παρεμβάσεις εκβάθυνσής του που θα επεκτείνουν τον χρόνο ζωής του, είτε να αποδεχθούν πως το λιμάνι… δεν σώζεται και να κατασκευαστεί νέο από την αρχή με σωστές προδιαγραφές.

Η πρώτη λύση μάλιστα, περιλαμβάνει κι αυτή αρκετό κόστος, αφού η Περιφέρεια δεν έχει το αναγκαίο μηχάνημα για όλες τις τεχνικές παρεμβάσεις. Ως προς την δεύτερη λύση, είναι κι αυτή που προτείνει ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης, σύμφωνα με τον κο Καραγιώργη, δηλαδή «να δούμε μέσω προγράμματος να δημιουργήσουμε κάτι καινούργιο, γιατί αυτό όσο κι αν προσπαθούμε να το διορθώσουμε (εν. το υπάρχον λιμάνι), πάντα θα βγάζει προβλήματα».

Πάντως, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης δεν θέλησε να υποσχεθεί κάτι, αφού -όπως παραδέχθηκε- η κατασκευή νέου λιμανιού απαιτεί χρόνο, μελέτες και χρήματα, κάτι που ξεκαθάρισε και στους τοπικούς αλιείς στην επίσκεψή του. Στη μεγάλη εικόνα των πραγμάτων, όμως, «δεν μπορεί αυτή να είναι κατάσταση το 2021», παραδέχθηκε ο κος Καραγιώργης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη υλοποίησης πιο ουσιαστικών παροδικών ή μόνιμων λύσεων.

Στόχος η αναβάθμιση των λιμανιών της Ροδόπης

Το επόμενο διάστημα θα πραγματοποιηθεί διευρυμένη σύσκεψη για τα λιμάνια της Περιφέρειας ΑΜΘ, με την συμμετοχή του θεματικού αντιπεριφερειάρχη, των χωρικών αντιπεριφερειαρχών και των δημάρχων με Δήμους που γεωγραφικά έχουν λιμάνια.

«Πρέπει να βρούμε τρόπο να τα αναβαθμίσουμε», είπε ο κος Καραγιώργης αναφερόμενος τώρα και στα άλλα δύο λιμάνια της Ροδόπης -Φαναρίου και Αγίου Χαραλάμπους- τα οποία χρήζουν πολλών τεχνικών παρεμβάσεων, αν και είναι σε σχετική καλύτερη κατάσταση από του Ιμέρου. Τον τρόπο αναβάθμισής τους «θα μας τον προτείνουν οι δήμαρχοι κι οι χωρικοί αντιπεριφερειάρχες. Εγώ θα είμαι ο συνδετικός κρίκος αυτής της προσπάθειας», δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης, ο οποίος πάντως ισχυρίστηκε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm πως «κάτι θα κάνουμε κι εκεί», αναφερόμενος στα λιμάνια Αγίου Χαραλάμπους Δ. Μαρωνείας-Σαπών και Φαναρίου Δ. Κομοτηνής.

{Πηγή δημοσίευσης: https://www.xronos.gr/, του Διονύση Βοργιά, 4/4/2021}